A közösségi oldal élete

A közösségi oldal élete

Egyre több közösségi oldal létezik. Elengedhetetlen, hogy egy vállalkozás jelen legyen a fontosabb, a vállalkozás szempontjából relevánsabb platformokon. Nem azonnal megtérülő marketing, mert folyamatos munkát igényel, viszont viszonylag olcsó. Aki nincs jelen a közösségi oldalakon, az nincs jelen a vásárlói szeme előtt, a vérkeringésben és lemarad, elfelejtik. Az emberek a szabadidejük legnagyobb részét a közösségi hálón töltik, butaság lenne ezt kihasználatlanul hagyni. De nem mindegy, melyik közösségi oldalt választjuk marketing szempontból vállalkozásunknak.  Mindegyikre lőni felesleges és időrabló. Ráadásul a különböző közösségi felületek teljesen más tudást, stílust, kommunikációt igényelnek. Vegyünk górcső alá pár elsődleges, ismertebb közösségi oldalt. A Youtube videós platform, ahol a beszéd, a látvány fontos, ezért kifejezetten ebben erős vállalkozásoknak ajánlott, és ha fiatalabb a célközönség. A Facebook az egyik legismertebb közösségi oldal, ahol érdemes hirdetni, szöveges üzeneteket elhelyezni, közösséget építeni, csoportot, oldalt létrehozni, arculatot, brandet kialakítani. Az ott lévő közösség nagyon vegyes életkorban, talán a 30 fölöttiek tábora jelentősebb. Az Instagram a képi anyagokban erős vállalkozások elsődleges marketinghelyszíne kell, hogy legyen és a fiatalabb vásárolók lelőhelye. A Tik-Tok a még fiatalabbak elsődleges tartózkodási helye, rövid kis videók, vicces életképek kapnak helyet rajta, iszonyat dinamikusan fejlődik, így meglehet, hamarosan elsődleges közösségi oldal lesz. Ezen kívül a Linkedin, amit érdemes még kihasználni. B2B, vállalatok közötti kommunikáció, üzleti felület elsősorban, professzionalizmust jelent az ottani jelenlét. Ezen kívül még számos közösségi oldal megtalálható a világhálón. Érdemes körbenézni és a legrelevánsabbat kiválasztani, ott létrehozni egy marketing stratégiát.