A szőlő magas tápanyagtartalma

Jó néhány fontos dolgot tudni, erről a finom gyümölcsről. A szőlő az őszi hónapok egyik legértékesebb termése. Napi egy fürt elfogyasztásával segíthet csökkenteni a gyulladásos folyamatok kialakulását. Magas az energiatartalma, a lédús gyümölcsök közé sorolható. A C-vitaminból kevés van benne, viszont a B1-, a B2-és a K-vitamin, illetve a folsav és a biotin gazdag forrása. Vitaminjai részt vesznek az anyagcsere folyamatokban és az immunrendszer helyes működését is segítik.

A benne található ásványi anyagok a fogakat és s csontrendszert erősítik, ráadásul jó hatással vannak az idegrendszerre. A szőlő a vizeletben csökkenti a savas anyagok számát, így lassítja a vesekő kialakulását. Minél sötétebb a színe, annál gazdagabb antioxidánsokban. Nagy szerepe van a daganatos betegségek kialakulásának megelőzésében. A vérnyomást és a koleszterinszintet is megfelelően tartja. A szüret után préselt levét is ajánlatos fogyasztani még a gyerekeknek is.

A mustot viszont mértékletesen kell inni, egyszerre elég 1,5-2 deciliter, mivel ellenkező esetben hasmenést okozhat, amely fájdalmas görcsökkel jár. A szőlő segítségével tisztítókúrát is tarthat, amennyiben beiktatja a mindennapos étrendjébe. Ebben az esetben 1-1,5 kg gyümölcs fogyasztására lesz szükség, ezt három-négy étkezésre kell elosztani.

Száraz, hűvös helyen tárolva akár egy hétig is eláll, hűtőbe téve, két hét is lehet ez az idő. A szőlő tehát rengeteg jó tulajdonsággal büszkélkedik. Mielőtt fogyasztaná, mossa meg, így a szennyeződéseket is eltávolíthatja!